Odgojno- obrazovne skupine od 11- 15 godina

Ove školske godine skupine od 11-15 godina polazi 30 učenika. Školuju se prema posebnom
programu za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnog života i rada uz individualizirane
postupke. Cilj programa je učenike osposobiti za najjednostavnije aktivnosti života i rada. Program
provode stručnjaci, edukacijski rehabilitatori, uz predmetne učitelje.

Odgojno obrazovna područja:

 Hrvatski jezik i komunikacija
 Upoznavanje uže i šire okoline
 Skrb o sebi
 Radni odgoj
 Socijalizacija
 Domaćinstvo
 Matematičke vještine
 Tjelesna I zdravstvena kultura
 Likovna I glazbena kultura
 Vjeronauk

Učenici tijekom cijele godine usvajaju različite odgojno-obrazovne sadržaje vezane uz godišnja
doba, promet, blagdane, moje tijelo i zdravlje, životinjski svijet, dom i obitelj. Svaki učenik ima
individualizirani kurikulum, odnosno program prilagođen mogućnostima i sposobnostima svakog
djeteta. On se sastoji od nastavnih tema i odgojno obrazovnih ishoda, odnosno onoga što se očekuje
da bi učenik trebao savladati. Na mjesečnoj razini se za svaki predmet izvodi provjera kakva je
usvojenost postavljenih ishoda te koji oblici podrške su bili potrebni i pružani u radu.

Primjeri aktivnosti domaćinstva:
 priprema voćnog smoothija
 pečenje zdravih kolačića
 njega biljaka u školi
 praktične aktivnosti primjene osnovnih pravila samopomoći u kućanstvu prilikom ozlijeda

Pomoću tih aktivnosti kod učenika razvijamo spretnost, preciznost, brzinu i snalažljivost. Primarni
cilj takvih aktivnosti nije finalni proizvod već razvijanje potencijala svakog djeteta
podrazumijevajući finomotoričke spoobnosti, a potom funkcionalne sposobnosti. Pripremanjem
zdravih namirnica, pravljanjem zdravih obroka, izradom ukrasnih predmeta i sudjelovanjem u
mnogim drugim aktivnostima, učenici obogaćuju svoje iskustvo i razvijaju radne navike.

Kreativnosti nam nikada ne nedostaje pa učenici sudjeluju i u svim likovnim, glazbenim i plesnim
aktivnostima u Centru. Učenici posebno vole nastavne predmete s tim obilježjima jer opuštaju,
podižu raspoloženje i stvaraju dobru atmosferu u razredu.

Kako bismo dodatno obogatili školovanje naših učenika od ove godine imamo i nove izvannastavne
aktivnosti stvorene prema njihovim interesima i potrebama:
 Ples (iskazivanje doživljaja glazbe pokretom, razvijanje osjećaja za ritam)
 Eko skupina (poticati razvoj ekološke osjetljivosti učenika kroz različite edukativne,
praktične i zabavne aktivnosti)

 Mali Englezi (usvajanje osnova engleskog jezika kroz edukativne i zabavne aktivnosti)
 Informatičari ( upoznavanje i snalaženje putem digitalne tehnologije)

Uz program koji provodimo, učenicima su prema potrebama osigurani i rehabilitacijski postupci:
 MATP-program treninga motoričkih aktivnosti
 Psihološka podrška
 Logopedske vježbe
 Fizioterapija
 Aktivnost pomoću konja
Osim nastavnog procesa posebno nas raduju međusobna druženja skupina, rođendani, odlasci u
javne prostore , uključivanje u društvenu zajednicu. U našim skupinama stimuliraju se pozitivni
međusobni odnosi i suradnja što rezultira dobrom dinamikom rada te uravnoteženim socijalnim i
emocionalnim odnosima.

Andreja Majsan

Skip to content